Nieuwe weegsets!

Dinsdag, 17 september 2024

π˜Ώπ™š π™«π™šπ™§π™šπ™£π™žπ™œπ™žπ™£π™œ π™π™šπ™šπ™›π™© π™œπ™šΓ―π™£π™«π™šπ™¨π™©π™šπ™šπ™§π™™ π™žπ™£ π™©π™¬π™šπ™š π™˜π™€π™’π™₯π™‘π™šπ™šπ™© π™£π™žπ™šπ™ͺπ™¬π™š π™¬π™šπ™šπ™œπ™¨π™šπ™©π™¨!

Hiermee kunnen we als vereniging gemakkelijk, visvriendelijk en accuraat de vis wegen bij o.a. wedstrijden en visuitzetten. De oude sets waren aan vervanging toe doordat de weegnetten versleten waren, de weegschalen niet geschikt en bovenal was het niet visvriendelijk. Hiermee nemen we als vereniging wéér een stap in de goede richting!

Het type van de weegschalen wordt gebruikt door Sportvisserij Nederland vanwege hun accuraatheid. De weegzak is niet meer van een net gemaakt waardoor de vinnen van de vissen niet meer vast kunnen komen. En uiteindelijk zijn deze sets aangevuld met een dikke onthaakmat zodat de vis niet op de grond valt bij het legen van een leefnet.