Wat doet een vrijwilliger?

Bij onze vereniging is veel mogelijk, er is immers genoeg te doen het gehele jaar! Daarom kan je als vrijwilliger doen wat jij leuk vindt en ook nog eens een steentje bijdragen aan activiteiten bij de vereniging. Binnen de vereniging zijn onder andere de activiteiten waarbij je kan helpen:

- Begeleiding bij wedstrijden
- Vismeesters of natuurlijk juffen!
- Jeugd begeleiden
- Informatie verzorgen bij andere vissers
- Controles
- Waterbeheer
- Koek-en-zopie
- Gezelligheid
- Activiteiten organiseren
- Fotograferen van activiteiten
- Artikelen schrijven
Natuurlijk zijn er nog veel meer dingen denkbaar, dit zijn alleen ideeën!

Hoeveel tijd ben je eraan kwijt?

Binnen de vereniging hebben we twee soorten vrijwilligers: commissieleden en een vrijwilligerspoel. De commissieleden initiëren activiteiten, zorgen voor de budgetten en vragen hulp bij de vrijwilligerspoel. Deze functies betreffen vaste functies die misschien een uur per maand kosten tot vele uren, dit ligt puur aan de invulling van de commissie.

Daarnaast is er de vrijwilligerspoel. Dit is een whatsappgroep waar alle vrijwilligers inzitten die niet gebonden aan een commissie willen zijn, maar bij activiteiten naar keuze willen helpen. Een voorbeeld hiervan kan zijn dat een commissie vraagt om hulp bij een jeugdwedstrijd. Dan kan men in de vrijwilligerspoel aangeven dat zij willen helpen. Het ligt er dus aan hoe vaak je je aanmeld voor een activiteit hoeveel tijd je totaal kwijt zal zijn.

Vrijwilligersvergoeding?

Commissieleden krijgen een gratis vispas. Natuurlijk afhankelijk of er daadwerkelijk door de commissie wordt georganiseerd. De mensen uit de vrijwilligerspoel krijgen bij het helpen met activiteiten met een totaal tijd van minimaal twee dagdelen ook een gratis vispas. Daarnaast worden alle vrijwilligers uitgenodigd voor een jaarlijkse, gezellige, BBQ.