Vragen over vergunningen

Onze vispassen zijn in het gehele land geldig in alle landelijk ingebrachte wateren. Hierdoor koop je een vispas niet alleen om in ons verenigingswater te vissen, maar dus voor veel meer water! Om dit mogelijk te maken zijn wij aangesloten bij de landelijke bond: Sportvisserij Nederland. Zij zorgen dat de vispassen worden gemaakt, verzonden en dat de betalingen worden gedaan. Hierdoor zijn wij als vereniging ontzorgt op het gebied van ledenadministratie, wel zo fijn met ruim 1.500 leden. Hieronder staan enkele vragen over de vispas.

Hoe kan ik de vispas kopen?

Kopen kan je vooralsnog alleen online, zie hiervoor de verkooppagina op onze website. U wordt dan doorgezonden naar de bestelmodule van Sportvisserij Nederland waar u de verschillende soorten - ook de gratis jeugdvergunning - kunt aanschaffen.

Is het mogelijk om een extra vispas van jullie vereniging te kopen?

Stel je bent al lid bij een andere vereniging kan je tegen een verlaagd tarief lid worden van onze vereniging. Hierdoor krijg je dus de mogelijkheid om de derde hengelvergunning te kopen bij ons. De extra vispas kan je aanschaffen bij ons op de verkoop pagina waarna je wordt doorgeleid naar de bestelmodule van Sportvisser Nederland. Klik hier dan op extra vispas.

Wat is het verschil tussen de jeugdvispas en de gratis jeugdvergunning?

De jeugdvispas is hetzelfde als de normale vispas. Hier mag je in alle landelijk ingebrachte wateren vissen met twee hengels en vrije aaskeuze (geen levend aas natuurlijk). Deze pas is dus het meest universeel voor fanatieke kinderen onder de 14 jaar. Echter, als je alleen in onze verenigingswateren vist met een vaste hengel met brood, maden, deeg, mais of wormen, dan is de gratis jeugdvergunning de beste keuze. Let wel dat je alle gevangen vis netjes terug moet zetten.

Hoe kan ik de vispas opzeggen?

Jammer dat je de vispas bij ons wilt opzeggen. Je kan de vispas opzeggen door onderstaande stappen te volgen:
  2. Registreer je eenmalig of login
  3. Kies 'VISpassen' in het menu (Koppel indien nodig nu eerst je VISpassen aan je account)
  4. Kies onder 'Acties' voor 'Opzeggen' bij het document dat je op wilt zeggen.
  5. Geef een reden op en klik op 'Opzeggen'.

Ik ben mijn vispas kwijt, hoe vraag ik een nieuwe pas aan?

Via onderstaande stappen kan je een nieuwe vispas aanvragen:
  2. Registreer je eenmalig of login
  4. Kies onder 'Acties' voor 'Duplicaat aanvragen' bij het document waar je een duplicaat van wenst
  5. Geef eventueel een opmerking en klik op 'Versturen'.

Ik wil een adreswijziging doorgeven, hoe doe ik dit?

Je kan je adres op twee manieren wijzigen: Via onderstaand stappenplan of door een mail te sturen naar penningmeester@hsv-viod.nl waar je de wijziging doorgeeft. Let op, geef hierbij ter verificatie je vispasnummer door.
  2. Registreer je eenmalig of login
  3. Koppel indien nodig nu eerst je VISpassen aan je account. (Kies 'VISpassen' in het menu)
  4. Kies in het menu 'Profiel' en wijzig je adres onder het kopje 'Adressen'

Nachtvissen in Heerhugowaard

Met een vergunning van onze vereniging mag je al nachtvissen in al ons verenigingswater. Controleer altijd vooraf in de visplanner of er aanvullende voorwaarde of verboden gelden. Hiervoor is geen nachtvissticker benodigd, alleen lidmaatschap van HSV VIOD.